Pokud máte jakoukoliv firmu, víte, že jejím primárním cílem je dosáhnout zisku. K tomu jsou však potřeba zákazníci, kteří by si produkty dané firmy kupovali. A jejich počet je nutné stále zvyšovat. Jak toho ale docílit? Máme mnoho možností, ovšem v on-line světě je tou nejčastěji používanou metoda SEO, z anglického Search Engine Optimalization, tedy Optimalizace vyhledávače.
V čem spočívá? Jednoduše se využijí algoritmy vyhledávačů a toho, jak pracují, k tomu, aby se daná webová stránka dostala ve výsledcích vyhledávání na přední pozice. Toho se dosahuje tím, že pracovníci SEO firmy napíší spoustu článků, které obsahují jak dané klíčové slovo, tak odkaz na webovou stránku klienta. Vyhledávač to pak vyhodnotí tak, že se o ní v souvislosti s daným tématem velmi mluví a bude ji tedy považovat za relevantní výsledek.
Celý proces však samozřejmě ani zdaleka není tak jednoduchý. Nejprve se musí provést SEO analýza, která se skládá z několika částí, přičemž všechny jsou nezbytné pro to, aby byl celý projekt úspěšný.
Tou první je vyhledání relevantních klíčových slov. Nestačí totiž, že se budou vztahovat k obchodnímu zaměření klientovy webové stránky, je také nutné, aby byla co nejčastěji vyhledávána. Dejme tomu, že klient má truhlářství. Je tedy nutné najít, jaká slova lidé v souvislosti s tímto oborem nejčastěji využívají, a ty potom použít.
Dále je nutné udělat kompletní prohlídku a případnou revizi klientovy internetové stránky. Je potřeba, aby byla co možná uživatelsky nejpřívětivější, aby potenciálního zákazníka neodradila. Zkontroluje se také, zda tam jsou uvedeny všechny informace, které by tam měly být. Důležité také je, aby se v textu, který se tam nachází, objevovala klíčová slova a fráze, která budou později v procesu SEO použita.
Jak je vidět, není to jednoduchý proces, ale je nezbytný pro to, aby měla metoda SEO očekávaný výsledek a skutečně pomohla.